Saturday, January 2, 2010

Renunglah sekeliling Mu dan Kata2 hikmat yg diucapkan kpd Mu

Bismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum...
selalunya saya selalu terlupa akan sesuatu ujian yg Allah sandarkan kpd saya adalah suatu nikmat kasih sayang drpd Allah kpd hambaNya...kekadang selalu mengeluh dan berprasangka buruk terhadap setiap ujian Allah turunkan....Alhamdulillah setelah saya dibukakan minda dan mata hati baru saya tersedar yg ujian Allah bukan suatu yg sia2 malah suatu WASILAH bg saya kembali kpd Pencipta diri ini....dan sebenarnya kita semua adalah manusia biasa yg sering melakukan kesilapan dan kekadang terlupa untuk merenung sekeliling yg sebenarnya tersingkap seribu hikmah dan petunjuk...oleh itu jika kita dilanda kesedihan dan kerunsingan kembalilah merenung kalam Allah dan sekeliling MU....dan jika kita diberi nasihat dan peringatan janganlah mudah melatah tp terimalah Kata2 hikmat itu suatu petunjuk dari Allah kpd diri agar kita lebih berfikir dan berhati2 dalam bertindak....InsyaAllah semoga ini menjadi peringatan sendiri dan sahabat2....Jazakillah

No comments:

Post a Comment